Vanliga frågor (FAQs)

Hur gör jag en bokning?

Enkelt! När du gör en sökning lägger du in dom datum och antal gäster som du önskar. Därefter får du upp olika alternativ och kan baserad på deras annonsbeskrivning, regler och bekvämligheter göra en bokning som passar din resa.

Hur använder jag min rabattkod?

Har du fått en kupongkod som du kan använda vid din bokning kan du lägga till den vid betalning. Den går inte att använda för redan gjorda bokningar. Uppstår ett problem med koden, dubbelkolla då att du skrivit in rätt kod.

Jag kan inte hitta min bokningsbekräftelse?

Om du inte kan hitta din bokning. Kolla i skräpposten eller sök igenom den email som du angivit i bokningen. Om du fortfarande inte hittar den, vänligen kontakta oss med hjälp av kontaktformuläret nedan.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Campcation stödjer förutom dom vanligaste kredit och betalkorten även en rad olika alternativ. Beroende på vilket land du bokar ifrån finns olika betalningsalternativ.

Kan jag ändra min resa?

En bokad resa går inte att ändra, har du däremot valt avbokningsskydd kan du annullera din bokning och göra en ny. Se avbokningsvillkor för övrig information.

Hur fungerar det med betalning?

När du genomför en bokning på campcation.se debiterar vi hela beloppet direkt från den betalningsmetod du valt.

Vad finns det för avbokningsvillkor?

På Campcation.se erbjuder vi generösa avbokningsvillkor. Det innebär att du har möjlighet att avboka din vistelse fram till två dagar innan din ankomst med full återbetalning. Det enda som inte återbetalas är serviceavgiften. När det är två dagar eller mindre kvar till din ankomstdagen går det fortfarande att avboka din vistelse, däremot går det inte längre att få pengar tillbaka. Läs mer om vilka bokningsvillkor som gäller här.

Jag vill framföra ett klagomål – vem ska jag kontakta?

På Campcation har vi som ambition att ge en så bra överblick över våra partnercampingar som det bara går. Efter din campingvistelse är det därför möjligt att lämna ett omdöme om den camping du besökt. Med det sagt gör vi inga kvalitetskontroller utöver detta och du måste därför på egen hand framföra eventuella klagomål gällande din vistelse eller anläggningens standard direkt till campingen.

Om du debiterats för mycket eller campingplatsen som utannonserats hos oss på Campcation inte var tillgänglig ber vi dig kontakta oss med hjälp av formuläret nedan så att vi kan titta närmare på problemet. Om du upptäcker oriktigheter kring en camping ber vi dig att kontakta dem direkt.

Om du inte hittar svar på din fråga ovan är du mer än välkommen att kontakta oss med hjälp av formuläret nedan.

Vi ser framemot att höra från dig

Skicka ett meddelande så hör vi av oss så snart som möjligt